RAPORTY
RAPORTY
KLIENCI
KLIENCI
ZALETY
ZALETY
KONTAKT
KONTAKT
SONDAŻE
SONDAŻE
START
START
06 grudnia 2016
Giftbook Survey: W tym roku Rodzina 500+ wyda na prezenty aż o 70% więcej.

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził coroczne badanie Giftbook Survey na temat wydatków świątecznych Polaków. Celem badania było oszacowanie skali środków finansowych przeznaczanych na różne wydatki związane z Bożym Narodzeniem.
Polacy więcej wydadzą na prezenty, a najczęściej pod choinką znajdą kosmetyki, zabawki i książki. Badani nie mogą się zdecydować, czy lepiej robić prezent-niespodziankę, czy skorzystać z „listu do Mikołaja”, chociaż ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent.Treść wiadomości- zmień wygląd w jaki sposób pokażą się Twoje aktualności.

 

Możesz dodać dowolne elementy graficzne, zmienić układ, a nawet powiązać szablon aktualności z istniejącym szablonem strony, dzięki czemu wszelkie zmiany, których dokonasz w szablonie strony zostaną również dokonane w szablonie aktualności.

Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził coroczne badanie Giftbook Survey na temat wydatków świątecznych Polaków. Celem badania było oszacowanie skali środków finansowych przeznaczanych na różne wydatki związane z Bożym Narodzeniem.
Polacy więcej wydadzą na prezenty, a najczęściej pod choinką znajdą kosmetyki, zabawki i książki. Badani nie mogą się zdecydować, czy lepiej robić prezent-niespodziankę, czy skorzystać z „listu do Mikołaja”, chociaż ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent.

Wydatki - prezenty świąteczne.
Gospodarstwo domowe korzystające z programu Rodzina 500+ wyda w 2016 roku na prezenty 864 zł. To jest aż o 70% więcej niż wynosiła średnia deklarowana kwota w 2015r. Średnio gospodarstwo domowe wyda na prezenty 614 złotych wobec 506 zł w zeszłym roku.
Łączne wydatki gospodarstw domowych na prezenty wyniosą w tym roku 8,36 mld zł czyli wzrosną o 1,48 mld zł (r/r).

 

„Wyraźny wpływ na zmiany w planach zakupowych polskich gospodarstw domowych, mają deklaracje rodzin z dziećmi, gdzie obserwowany wzrost wydatków jest największy. Poprawiająca się sytuacja na rynku pracy oraz transfery socjalne pozwalają na zwiększenie konsumpcji także w tych grupach społecznych, które dotychczas dysponowały skromnymi środkami."– wskazuje Marcin Duma z IBRiS.

 

Ranking prezentów 2016
W tym roku Polacy najchętniej będą kupować kosmetyki lub perfumy (46 proc.), na drugim miejscu znalazły się zabawki (39 proc.). Ostanie miejsce na podium zamykają książki (37 proc.).

 

 

Podobny odsetek badanych deklarował, że pod choinkę włoży słodycze (27 proc.) lub ubrania (26 proc.). Co ciekawe, 19 proc. badanych jako podarunek świąteczny planuje zakupić sprzęt elektroniczny – telefon, tablet, konsolę lub komputer/laptop.
W gospodarstwach domowych z dziećmi rzadziej kupowane będą książki (29 proc.), a znacznie częściej zabawki (58 proc.) i kosmetyki (50 proc.).

 

Niespodzianki kontra „listy do Mikołaja”
Polacy są podzieleni w sprawie tego, czy prezent pod choinką powinien być niespodzianką, czy też realizacją życzenia obdarowanego. Połowa badanych opowiada się za niespodzianką (50 proc.), ale niewiele mniej osób prezentuje odmienną opinię (46 proc.).

 

 

Dane te korespondują z deklaracjami dotyczącymi sytuacji związanych z otrzymaniem niechcianych prezentów. Tego typu doświadczenie było udziałem ponad połowy badanych (54 proc.).

 

Przeczytaj również: